Pages

info untuk mu


Tuesday, April 8, 2014

bahasa Arab

ada sorang akak ni, tetiba je dia cakap bahasa Arab.

maybe dia nampak muka aku macam takde respon, dia pun cakap "sorry la akak tercakap bahasa Arab". aku pun balas dengan senyuman je. aku sebenarnya paham apa yang dia cakap, cuma sebab aku tak rapat sangat dengan dia, so aku diamkan aje. kawan aku yang ada kat situ pun paham jugak sebenarnya, so dia yang sopan lagi santun pun jawab "takpe" sambil tersengih-sengih dengan ikhlas. kalau aku kejam, aku yang sopan tak berapa santun ni (ehhh??) nak jawab "takpe je" *tangan di bahu, mata ke atas*


lepastu, kawan akak tu yang memang tau aku dengan member aku pernah belajar bahasa Arab masa sekolah pun menyampuk, "dorang paham la. dorang pernah belajar bahasa Arab"

akak tu pun macam, "owhh, yeke. takpe la macam tu"
aku pun menambah "masa saya belajar kat U pun, bahasa ketiga saya Arab"

di sini ingin aku tegaskan bahawa, aku bukan nak berlagak. cuma keadaan yang memaksa sebab........ apa yang dia cakap tu budak darjah satu pun tau. =.='

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com