Pages

info untuk mu


Sunday, October 13, 2013

aku yang tersesat

seronok je rasa bila dapat balik kampung. tapi keseronokan aku terbantut bila aku terpaksa balik kampung sorang-sorang. dengan erti kata lain, aku terpaksa drive kereta sorang-sorang.

petang tu, pukul 5 setengah aku terus gerak. kalau balik kampung aku ni, 3 jam lebih sampai la.

lepas dari tol ada jalan terus dan susur kanan. aku mula konpius. aku ni memang ada masalah nak mengingat jalan. lepastu aku dengan yakin ikut susur kanan. perasaan mula tak sedap hati sebab dah masuk highway, bukan senang nak patah balik. dah la duit aku memang cukup-cukup untuk bayar tol je.

makin lama makin tak sedap hati. aku call adik aku, Ayie sebab dia dah biasa dengan jalan area situ. dan.. jeng... jeng.. jeng.. lepas tu sebenarnya jalan terus, bukan susur kanan. tapi aku tak bagitau lagi aku salah jalan. aku pun buat-buat cool dan berharap moga cepat la jumpa penamat tol tu dan dapat patah balik. makin lama makin jauh. aku mula gelebah tak hingat. aku call balik adik aku, aku cakap aku salah masuk highway. rupanya aku dah jauh tersasar, adik aku bagi arahan sampai la aku dapat keluar tol.

tapi memang jauh gila tol nye. tambah gelabah bila dengan tetiba hujan turun. dah lah jalan memang gelap, tambah pulak hujan.

disebabkan duit aku ngam-ngam aku terpaksa cari duit tambahan untuk minyak dan tol lagi satu. waaa.. masalah betul la Malaysia ni ada tol. dah la mahal. aku terpikir-pikir manusia yang terdekat dengan mesin ATM yang boleh masukkan duit waktu tu jugak sebab aku memang dah kategori pokai.

aku pun try contact sesiapa dan berharap dapat tolong time aku memang tengah terdesak ni.

lepas je jumpa tol, aku patah balik. then adik aku bagi arahan untuk ke temerloh pulak. masa tu memang berapa kali aku singgah RnR, stesen minyak cari mesin ATM berharap dah ada orang masukkan duit.

aku singgah kat stesen minyak terakhir untuk tengok lagi duit dalam bank sebab tu je mesin ATM yang aku jumpa. tapi hampa. boleh dikatakan aku memang terkandas dekat highway time tu. aku pun tunggu punya tunggu. tak lama lepas tu elok je geng-geng mat moto parking sebelah kereta aku. ramai pulak tu. aku nak keluar kereta pun terpikir sepoloh, doploh kali, nak keluar ke tak.

makin lama macam takde tanda-tanda mat-mat motor tu nak blah, aku pun blah sebab masa tu memang dah lewat malam.

memang duit aku ngam-ngam untuk tol balik je. yang lain aku terpaksa pasrah. aku banyak-banyak berdoa sebab aku tak dapat nak isi minyak. duit tak cukup.. tsskkk..

masa tu Ayie kejap-kejap call aku, kejap mesej aku tanya kat mana. sampai tol Temerloh aku mesej Ayie. kiranya aku dah selamat dah tu sebab lepastu aku dah tau jalan. cuma jarak tol tu dari rumah aku sejam lagi. lepas tu Ayie cakap, dah sampai rumah bagitau dia.

Alhamdulillah, aku selamat sampai. rasa gelabah, penat, nak meraung makin hilang bila Ayie caring macam tu. terharu.. sobssss

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com