Pages

info untuk mu


Wednesday, July 10, 2013

sahur pertama Ramadhan 2013

sahur kat rumah dengan keluarga.
cewah, macam dah bersuami ber-anak pulak
bersahur dengan, emak dengan adik-beradik cuma tanpa ayah.

lepas sahur, aku pun menghabiskan sisa sahur dengan masih lagi duduk kat meja makan tapi minum air je dan baca novel. melambatkan sahur kan bagus.

tetiba je abang aku "awok tak nak tidur kan?"

"kenapa?"

"teman abang kejap pergi kedai mara, pegang benda tu nanti"

"ermm.. ok".
ceh, aku baru je nak menghabiskan sisa sahur ni.
aku pun bersiap apa yang patut.

dah siap tu aku terus masuk kereta. radio dah on, aku kuatkan sikit volume. abang aku pulak gigih masukkan khemah yang dilipat dalam kereta, yang dia cakap 'benda tu' tadi. abang aku tak mintak tolong masukkan dalam kereta pun benda tu, so aku buat tak tahu je la.

dia dah siap, dia masuk dalam kereta, dia turunkan sikit cermin kereta.
"bukak sikit", tetibe abang aku bagi arahan.

"owh, ok". aku kuatkan sikit lagi volume radio.
eh, jap. bukak sikit?? aku kuatkan volume?? perkaitan??

loadinggggg.... 3 saat......

"owhh. ok". lagi sekali dialog yang sama dari mulut aku. aku turunkan cermin sikit.

abang aku diam je dengan kelembbbbbb*** aku tu. dah biasa dah. hahaha

sesampai je kedai, dia turunkan khemah. baru teringat dia pernah bagitau nak jual air soya time bulan puasa. dia berjual dengan kezen.

nilah cerita yang tak berapa best untuk sahur pertama aku.

Selamat Berpuasa untuk semua orang Islam. 

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com