Pages

info untuk mu


Wednesday, July 17, 2013

jambanku rumahku, jambanmu rumahmu

ape ke tak senonoh benor tajuknye.
orang temerloh cakap 'habat' yang sama erti dengan tak senonoh, pengotor dan yang seangkatan dengannya.

cerita ni berlaku masa aku kecik lagi, entah umur berapa tak ingat la. tapi masa ni memang kerjanya nak main kahwin-kahwin, cuit duduk, cuit buaya, panjat pokok, lumba basikal, nyorok-nyorok dan entah banyak la lagi. tak termampu nak list.

yang paling best, main pondok-pondok. aku tinggal kat Felda. rumah Felda yang asal, rumah kayu. jamban pulak kat luar, kena menapak dalam 6 7 tapak la jugak. kalau malam-malam kalau terasa nak membuang tu sanggup tahan la sebab belakang rumah ada pokok-pokok getah, takut kena cekik dengan hantu. budak kecik punya pemikiran. hahaha

boleh tahan panjang intro aku. besfren aku, Syana yang kitorang memang rapat dari kecik lagi. buktinya kitorang pernah bergambar sama masa umur dalam 2, 3 tahun. dan besfren sampai la saat ini. masa main pondok-pondok kami jadikan jamban sebagai rumah kitorang. owh, ya, rumah kami sebelah menyebelah. kiranya di sini, jamban aku jadi rumah aku, jamban rumah Syana jadi rumah dia.

boleh tahan tak senonoh jugak kitorang time tu. ni dalam situasi main pondok-pondok, aku ziarah 'rumah' Syana. time tu dia tengah memasak. dia tibai senduk mak dia. entah macam mana senduk tu boleh jatuh dalam lubang jamban. tapi cerita seterusnya aku dah tak ingat macam mana. agak ngeri bunyinya di situ. hiks!

2 comments:

Che Rosliza Che Mat said...

Kelakarkan...bila ingat balik zaman kecik2 dulu..

zyma_senpai said...

mcm2 perangai.. hihi

 

Template by BloggerCandy.com