Pages

info untuk mu


Friday, June 21, 2013

awak Islam ke?

masa ni tengah cuti. dan namalah cuti kan, jadi aku rehatkan minda tanpa buat apa-apa. henfon pulak aku akan letakkan jauh dari jangkauan tangan dan mata.

tapi hari tu kebetulan pulak henfon dekat dengan jangkauan mata dan telinga. ada orang call nombor maxis aku. tapi nombor pejabat. nombor maxis aku ni aku tak pernah letak kat mana-mana urusan rasmi. aku syak orang ni salah nombor.

aku pun angkat. "hello?"

"hello, boleh saya bercakap dengan encik blaaa blaaa".
aku tak ingat namanya dan yang pasti memang nama yang aku first time dengar. jadi memang salah nombor la.

so, aku pun jawab "salah nombor ni".

"owh.. ni bukan encik blaa.. bla..?"

"bukan"

"owh. yeke. salah nombor la ni. awak Islam ke?"

"ye". dahi aku berkerut sikit.

"ok, tak pe lah. assalamualaikum".

"waalaikumussalam"

talian dimatikan.

jarang aku jumpa situasi macam ni, bukan jarang la, tapi tak pernah.
paling sopan kalau aku salah nombor, biasa aku cakap "minta maaf, salah nombor" - then terus letak.

malu sekejap dengan diri sendiri.

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com