Pages

info untuk mu


Friday, January 13, 2012

akronim yang selalu digunakan

hari ni rajin menaip. hehehe... ni nak bagitahu pasal akronim a.k.a perkataan yang disingkatkan. ni yang selalu aku tengok kat sekeliling aku. selalu guna masa bercakap, balas mesej etc..

  • OMG - oh my god
  • LOL - laughing out loud
  • tq - thank you
  • tqvm - thank you very much
  • wc - welcome
  • tk - terima kasih
  • FB - facebook
  • SuJu - super junior (tetibe je terselit.. hahaha)
  • att. - attention
  • RT - refer to
  • HB - happy birthday *ucapan dari orang malas menaip macam aku
  • tc- take care
  • bb - blackberry
  • pic. - picture
  • DP - default picture *selalu guna untuk facebook
  • fon - handphone
  • merce- mercedes
  • WTF - what the **** (semua sedia maklum kot.. hehehehe)
  • U - universiti
  • lappy - laptop *hermm.. kategori akronim ke ni??
  • RM - ringgit malaysia
  • LMN- lempang muka nak!
  • KJ - kak jannah *kakak saya.. kikiki
macam banyak sangat je akronim aku terfikir, tapi bila taip sikit pulak.. huhu.. so, ni je lah yang dapat aku taipkan. tapi, kalau nak bagi salam jangan la singkatkan masa menaip. apa salahnya taip penuh sebab bagi salam kan membawa maksud baik dan mendoakan kita sesama Islam. sekian, terima kasih


7 comments:

nysAh ngEhz said...

CE TEKA APTB apa?haaaa

zyma_senpai said...

ape tu?? x tau la nysah

HUNNY RARA said...

KJ?hihihi.....

- M A S H - said...

APTB = apa pon tak bolei~ kan... hihi..
kak zymah.. teka AAK pulak

yumiko n momo said...

VIP =
PRIMADONA=
BEAUTY =
ELF =
please answer me, kekekeeke

mida said...

apee pon x bule..

zyma_senpai said...

yumiko momo : ermm... x tau

mash : ada aku kisah .. kannn.. hehehe

 

Template by BloggerCandy.com