Pages

info untuk mu


Sunday, November 27, 2011

saya minta maaf

AWAS! entry ini hanyalah isi hati aku semata-mata, tak de kaitan dengan isi hati orang lain

saya sendiri pun tak tahu nak mula dari mana. tapi mood saya sekarang sedikit bersalah, sedih, rindu, terkilan. macam-macam perasaan. sebenarnya saya telah mengguris hati sesetengah pihak. ceritanya bermula bila barang saya hilang. saya pun tanya la seseorang. ade jumpa barang saya tak? so, dia jawab barang saya ade orang buat main, dorang buat cucuk sanggul rambut barang saya tu. saya agak panas la, tapi tak panas mana pun sebab kelakar pun ade jugak. so, saya pun tanya la kawan-kawan die pulak sebab dia dah bagi jawapan yang barang saya tu ade cuma dorang buat main je, so maybe entah lepas ke mana barang saya tu. tapi kawan-kawan dia langsung tak bagi jawapan. sampai lah ade sorang kawan dia bagi jawapan, sebelum kami ade orang lain datang tempat ni (tempat yang saya letak barang). kami pun tak usik bende tu. "owh, macam tu. cakap la bende tu memang da tak de masa korang datang. jangan la main-main masa orang tanya. " saya ni jenis orang yang kurang laju la, so agak lambat dengan gurauan dia. tapi semua tu saya dah lupakan. nak buat macam mana, dah bende tu hilang.

akan tetapi, rupa-rupanya pertanyaan saya tu dah mengguris hati mereka. bagi mereka, soalan saya tu dah menuduh dorang mencuri. tapi bende da berlaku beberapa bulan berlalu. habis tu selama ni korang gurau-gurau dengan saya adakah gurauan itu ikhlas atau sengaja menjaga hati saya? agak terkilan sebab bende ni dah berlalu lama tapi masih diungkitkan lagi. kenapa tak bagitahu dari dulu. saya boleh minta maaf kat semua orang kalau mereka nak saya buat macam tu. sekurang-kurangnya tak de dendam yang tersimpan.

saya sedih. selama ni kita macam satu family. kalau tak puas hati sepatutnya bagi tahu terus. sekurang-kurangnya saya tahu saya bersalah. selama ni korang bukan sabar, tapi tahan marah. lecturer saya cakap, sabar dan tahan marah ade maksud berbeza. sabar maksudnya bila kita menahan marah tapi lepas tu biar bende tu berlalu. jangan dikenang lagi dan terus dilupakan. tahan marah maksudnya ade perasaan menahan marah bercampur dengan dendam. sedih bila ade sifat tahan marah, bukan sabar. sedangkan, kita sebagai pemimpin paling penting kena ade sifat sabar bukan tahan marah. (nasihat ni untuk diri saya jugak)

sekarang nak minta maaf berdepan dengan dorang pun dorang macam dah tawar hati. nanti la kalau ade masa yang sesuai, jumpa la dorang. kat sini, saya dengan rendah dirinya memohon maaf andai kata pertanyaan saya tu betul-betul mengguris hati korang. saya betol-betol rindu korang. saya rindu dengan gurauan korang. cuma kalau lepas ni saya dah tak de kat dunia ni, saya harap dorang boleh maafkan dengan isi hati saya dalam entry saya ni.

bukan senag nak bersangka baik dengan orang dan bukan senang nak buat orang sangka baik dengan kita
mood sekarang=

2 comments:

nysAh ngEhz said...

sedihnya....kau usaha la mintak maaf ngan dorang

zyma_senpai said...

ok nysa.. thanks..

 

Template by BloggerCandy.com