Pages

info untuk mu


Wednesday, September 14, 2011

my third language

mase aku sem lepas, aku ingat nak ambil bahase mandarin untuk bahase ke-3. maklumlah, orang cakap boleh kerja dengan orang cina nanti. tapi kadang-kadang terlintas juga aku, memang betul ke boleh kerja dengan orang cina? tapi aku sendiri pun tak tahu sejauh mane teori ni. tapi dalam lubuk hati aku terlintas nak ambil bahase arab bila kawan aku, tieya, cakap berminat nak ambil bahase arab. secara realitinye aku sangat berminat nak ambil bahasa jepun atau mandarin. kata hatiku pula menyuruh aku ambil bahasa arab. bak kata orang, kata hati ni sebenarnya sesuatu yang betul. aku pun putuskan ambil bahasa arab. aku pun tak sangka kawan aku, ecah dan yayan ambil bahasa arab juga. lagilah aku tambah semangat dengan kelas bahasa arab aku nanti.

hari ini kelas pertama aku untuk bahasa arab. masuk je kelas ni secara zahir dan batin aku ikhlas ambil bahasa arab lepas dengan semua penerangan dari ustazah aku yang aku rasa sangat seronok belajar dengan dia. aku rasa aku salah seorang yang sangat bertuah masuk kelas ni. alhamdulillah.

7 comments:

Hanami Fernida said...

heheh...kme pon rse bertuah sangat...

ida adalah aku said...

wah, zema amek arab ek? apsal xmintak buku2 dia kat akak dulu.. sapa ustazah tu? sama x dengan ustazah akak dulu2..klu sama, ustazah tu mmg cheerful kan.. nama dia zuraini kot.. lupe la.

zyma_senpai said...

hanami : kann.....

ida adlh aku : yeke ? dulu x decide lagi nak amik tu..

ida adalah aku said...

reply msj hp kat sini bole? hehhe.... ye la akak amek arabic la dulu. bukan mandrin/jepun/etc..

ety_iman said...

bagus la tu..b.Arab kan bhasa al-Quran =)

ety_iman said...

bagus la tu..b.Arab kan bhasa al-Quran =)

zyma_senpai said...

ety : betol tu.. hehehe

 

Template by BloggerCandy.com