Pages

info untuk mu


Monday, May 9, 2011

terkedu aku..

nak kata happy sangat tak jugak, nak kata stress, buat masa ni pun tak jugak. tapi kategori biasa la. sebab berita gembira dan berita menstreskan sama level je. bukan aku kesian, bukan aku simpati, bukan bias tapi sedikit terkilan. memang aku terkejut dengan satu situasi ni, terkedu jugak la. mende ni berlaku betul-betul depan mata kepala aku sendiri. cuma aku terfikir, kenapa bagi kepercayaan sedangkan tak meyakini. situasi ni bukan terjadi kat aku, tapi orang lain. sejujurnya, dia jarang luah masalah dia kat aku, untuk masalah terbaru pun dia langsung tak pernah luahkan. aku memerhati keadaan dan menjadi pendengar yang setia bila ada orang datang mengadu. timbul juga dalam hati aku simpati sebenarnya kerana situasi yang dialami oleh beliau berlarutan sehinggakan dia telah belajar sesuatu iaitu berhenti mempercayai orang lain.

sentap! bukan aku tapi orang lain lagi. simpati sedikit tapi aku pun tak mampu nak tolong. segala usaha dia tak dihargai. bukan seorang, tapi ramai. aku pun tak tau kenapa. cuma aku harap mereka bersabar.

*situasi di atas bukanlah situasi aku yang masih hidup ni.

sedihnya. tolong jujur dengan keadaan. aku tertanya-tanya. mungkin saya boleh berubah kalau awak mahu dan kalau betul sebenarnya saya kena berubah, tolong bagitahu. please...

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com