Pages

info untuk mu


Saturday, March 5, 2011

... rahsia ...


rahsia menurut kamus hidup aku adalah sesuatu perkara yang perlu disimpan. tapi pasti ke semua rahsia akan disimpan. bak kata pepatah biar pecah di perut tapi jangan pecah di mulut. di sini aku nak tunjukkan satu situasi. bagi pendapat anda adakah ini satu rahsia.

situasi 1:

cik A: aku nak citer satu rahsia ni
cik C : ape die?
cik A : tapi jangan bagitau orang tau sebab si B cakap jangan bagitau orang lain.
cik C : eh, tapi ko da citer kat aku ni?
cik A : aku cite kat ko sorang je ni. tapi ko jangan bagitau si B aku cite kat ko.
cik C : erkk.. owh.. ok...
(cik A cite la rahsia si B. cik C just jadi pendangar setia untuk dia)

*adakah rahsia ini suatu RAHSIA? atau dia bercerita kat cik C sebab dia percayakan cik C. tapi aku terpikir, kalau cik C cerita rahsianya kat dia adakah dia akan simpan?

No comments:

 

Template by BloggerCandy.com